سلامت نیوز :  رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از ابلاغ منشور اصلاح شده حقوق بیماران به تمام بیمارستان‌ها و مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خبر داد.

محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: منشور اصلاح شده حقوق بیماران به تمام بیمارستان‌ها و مراكز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در سطح استان تهران ابلاغ شد.

وی افزود: منشور حقوق بیماران در گذشته نیز در تمام بیمارستان‌ها وجود داشت ولی یكی از بند‌های این منشور برای اینكه برای بیماران شائبه‌ای ایجاد نكند اصلاح شد كه متعاقباً برای اجرا و نصب این منشور در تمام بیمارستان‌ها تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كه بیش از 75 درصد از مراكز درمانی سطح استان تهران را در برمی‌گیرد قرار گرفت.

رزاقی در پاسخ به این پرسش كه كلنگ زنی ساختمان جدید بیمارستان 540 تختخوابی شهدای تجریش در هفته سلامت كه قرار بود با حضور وزیر مسكن و وزیر بهداشت صورت پذیرد به كجا رسید، گفت: به دلیل مشغله‌های كاری فراوان وزرا، دستور داده شد تا بدون برگزاری مراسم خاصی روند ساخت و ساز آغاز شود زیرا در حدود یك ماهی از سال 90 در حال گذشتن بود و باید برای عقب نماندن از فرآیند برنامه ساخت و ساز هر چه سریعتر كار را شروع می‌كردیم كه ما نیز این امر را انجام دادیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر آخرین وضعیت اعلام وزارت بهداشت در معرفی "بیمارستان‌های خوب " نیز اظهار داشت: فعلاً از طرف وزارت بهداشت لیستی مبنی بر معرفی "بیمارستان‌های خوب " به دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام نشده است.

به گزارش فارس، چندی قبل در اسفند سال 89 محمدرضا رزاقی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در حاشیه نشست خبری كنگره اخلاق پزشكی از اصلاح بند 7 منشور حقوق بیماران كه بابت آزمایش گرفتن از افراد، آنان را در این زمینه دارای شائبه كرده بود، خبر داده بود.

براساس بند 7 منشور حقوق بیماران هر آزمایشی كه بر روی افراد صورت پذیرد باید در راستای ارتقای سلامت افراد صورت پذیرد و این امر نباید هیچ خطری برای افراد در بر داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha